Ben jij eigenaar van een webshop en zoek je naar manieren om meer klanten aan te trekken en beter je doelgroep te bereiken, zodat je meer verkoopt?
Er is tegenwoordig een sociaal platform dat helemaal gemaakt lijkt te zijn voor webshops. Misschien ken je het nog niet.
Grote bedrijven, zoals de Hema en Ikea hebben het allang ontdekt. Zij halen een groot deel van hun omzet via dit kanaal.
Ook steeds meer kleinere webshops zien de mogelijkheden en gaan het inzetten voor hun bedrijf.
Waar heb ik het over? Over Pinterest!
Waarom is dit zo interessant? Pinterest is ideaal voor webshops omdat het een uitstekende manier biedt om producten niet alleen te promoten, maar ook direct te laten kopen.
Het is dus als webshop-eigenaar zeer verstandig om je nu in Pinterest te verdiepen en de mogelijkheden te gaan benutten. Wat kan Pinterest allemaal voor je opleveren?
- Het biedt een unieke manier om één oogopslag je hele aanbod te laten zien aan potentiële klanten.
- Je kunt je doelgroep zo uitstekend bereiken en onder de aandacht komen.
- Je bezoekers kunnen eenvoudig doorklikken en direct kopen!
- Wanneer ze eerst meer informatie nodig hebben over het product, kunnen ze die makkelijk vinden door te klikken.
- Je kunt je zelf laten zien als expert op jouw terrein en zo nieuwe klanten aantrekken.
- Het biedt enorm veel kansen om je creativiteit te tonen en zo nieuwe kansen te creëren.
- En tot slot: Pinterest is helemaal gratis!
Even een voorbeeld over een aankoop die ik zelf laatst deed. Ik was de Pinterest van Bol.com aan het bekijken. Ik kwam daar een draadloze koptelefoon tegen die me erg aansprak. Het was liefde op het eerste gezicht en voordat ik het wist had ik hem gekocht. Met een klik ‘op de pin’ van de koptelefoon kwam ik namelijk in de webshop van bol.com uit. Meteen vond ik alle technische informatie die ik wilde weten en de prijs natuurlijk. Weer een klik op de winkelwagen en ik kon afrekenen. Superblij ben ik met dit ding. Eigenlijk was ik niet op zoek naar een koptelefoon, maar doordat ik direct een goed beeld kreeg ervan kon ik mezelf snel overtuigen. Zo werkt dat ook op Pinterest; je zoekt inspiratie en nieuwe ideeën en loopt daarbij toevallig iets moois tegen het lijf dat je graag wilt kopen.
Ik heb Pinterest jaren geleden ontdekt en heb er inmiddels een passie voor ontwikkeld. Ik help webshop-eigenaren om met Pinterest meer klanten aan te trekken met de juiste strategie. Ik ontwerp en bouw Pinterest, speciaal voor webshops en dat vind ik geweldig om te doen.
Pinterest past uitstekend bij webshops omdat ze hun hele aanbod, dus de fysieke producten, schoenen make-up, boeken en andere artikelen kunnen laten zien. Het is uniek dat je in één oogopslag je hele aanbod kan laten zien. En het is nog gratis ook. Wat het helemaal uniek maakt is dit: Alle borden blijven staan totdat jij het verandert of verwijdert. Dat is een gouden kans ten opzichte van andere sociale media die een snel tot zeer snel tijdsverloop hebben. Daar zakken de berichten weg in de tijdslijn en vind je ze daarna bijna niet meer terug.
Maar hoe pak je het op een goede manier aan? Ik heb een e-boek met 7 tips gemaakt over hoe je Pinterest kunt inzetten voor je webshop. Je ontvang het direct in je mailbox als je het hier aanvraagt:
Geef een reactie